Del 1 - Skapa en gratis blogg på Wordpress.com

Hej och välkomna till Bloggdesignskolan.se.

I den här guiden ska jag visa er hur man skapar ett konto på Wordpress.com för att använda deras bloggsystem. Som ni ser är jag på sidan Wordpress.com och på sidan finns det en blå knapp som heter "Get Started". Klickar där.

Så börjar vi fylla i uppgifterna här.
Emailadress - min email.
osv.

Bloggadressen är viktigt att ni fyller i en som fungerar i alla tider. Det är lite meckigt att ändra så tänk ut en bra bloggadress som ni är nöjda med.

Sen på Wordpress så kan man ändra så man kan köpa en egen domän. Som ni ser kostar det så kostar det lite pengar. .com $18 dollar per år, vilket är rätt hyffsade pengar för en domän. Köper ni en domän på ett webbhotell så brukar det ligga runt 100 spänn / år så det blir lite billigare att göra det själv.

Det de oxå vill är att ni ska välja pluskontot på Wordpress som innehåller en massa extragrejer. Men jag nöjer mig med gratisversionen o klickar på Create Blog.

Som ni ser så ska jag ha fått ett email till info bloggdesignskolan.se. Där ska jag ha fått en länk där jag aktiverar min blogg. Det var allt för den här guiden. Ha det så kul med Wordpress.com.