Om Bloggdesignskolan.se

Bloggdesignskolan riktar sig till dig som driver en blogg och som vill göra den mycket bättre. Vi vill hjälpa dig att förbättra din blogg då det gäller allt från bloggdesign, bloggmarknadsföring till enskilda funktioner på din blogg.

Bloggdesinskolan.se skapades under hösten 2012 av Oscar Carlsson.  Idén bakom webbplatsen föddes under tiden Oscar jobbade med sin andra webbportal Utbytesstudent.se.

- På Utbytesstudent.se såg jag mängder av utbytesstudentbloggar som var i behov av en nyrenovering. Jag ville hjälpa dem men det tog för lång tid att hjälpa en i taget.

- Jag vill lära ut allt jag kan och jag vill göra det genom videoguider. I en videoguide ser tittarna allt jag gör och då minskar risken att missa något kritiskt steg som lätt händer i textguider.

Förutom att arbeta med Bloggdesignskolan och Utbytesstudent.se arbetar Oscar även med några andra privata projekt. Det som är mest framgångsrikt är Oddsbonusar.se där det listas Sveriges bästa insättningsbonusar.

Jag har också en kompis som startat företaget KÖPA MATTA. Är du på jakt efter heltäckningsmatta eller kanske en måttbeställd matta så rekommenderar jag hans sida starkt. Själv köpte jag riktigt häftiga textilplattor till mitt kontor.